Trucker LT
  • Apie mus
  • Sunkvežimiai
  • Puspriekabės
  • Komerciniai automobiliai
  • Autobusai
  • Kontaktai
{ ?>
Logo

Kai svajonės aplenkia laiką

Praėjusio amžiaus šešto dešimtmečio pabaiga buvo savotiškas proveržio laikas žmonijos techninės minties raidoje. Panašu, pirmieji mūsų civilizacijos žingsniai kosmose pakeitė mastymo kategorijas – pasikeitė atstumo, laiko ir galimybių sąvokos. Tai kas anksčiau buvo nerealu, tapo įmanoma. Pasaulis tuomet pasikeitė, ir visos šios nuotaikos atsispindėjo ir automobilių konstruktorių galvose. Gal todėl tuo laiku buvo sukurta itin daug ryškių koncepcinių automobilių, tame tarpe ir sunkiasvorių.

1964 metais pasauliui pristatytas Ford Big Red – būtent toks koncepcinis sunkvežimis. Laužantis visus to meto stereotipus, inovatyvus ir pritrenkiantis. Tuo laiku JAV sunkvežimių rinka buvo ganėtinai konservatyvi – vyravo kapotinės komponuotės sunkvežimiai mažai kuo besiskiriantys nuo prieškario sunkiasvorių. Tame kontekste Ford Big Red atrodė it greitkelių kosminis laivas. Kabina įrengta virš variklio, didžiulis įstiklinimo plotas, į vairuotojo vietą vedė automatiškai išvažiuojantys laipteliai (vairuotojo krėslas įrengtas aukštai, 2 metrai nuo žemės). Na o kabinoje, už vairuotojo darbo vietos, buvo ne tik dviaukštė lova, bet ir tualetas, praustuvas, šaldytuvas. Vairuotojo poilsio erdvėje buvo net kompaktiškas televizorius, o tiems laikams tai buvo itin prabangi opcija.



Autotraukinio su dvejomis puspriekabėmis ilgis siekė 31-ą metrą, o pilnas svoris – 77-ios tonos. Išjudinti tokiam gigantui reikėjo nemenko variklio. O šis taipogi buvo dar neregėtas sunkiasvorių pramonėje. Konstruktoriai Ford Big Red aprūpino 600 a.g pajėgumo dujų turbina. Anksčiau tokio tipo motorai buvo naudojami tik sraigtasparniuose ir dideliuose kariniuose kateriuose. Variklis buvo itin kompaktiškas, jis užėmė bent tris kartus mažiau vietos, nei analogiškos galios dyzelinis motoras. Be to, jis buvo neišrankus kurui – jam tiko dyzelinas, žibalas ar benzinas. Tiesa, jis pasižymėjo nemenku apetitu. Duju turbina aprūpintas Ford Big Red šimtui kilometrų kelio degino net 100-ą litrų kuro. O tai buvo itin daug net ir 1964 metais, kai apie kuro ekonomiją dar niekas nesuko galvos.

Niujorko salone debiutavęs Ford Big Red išmaišė visą JAV ir Kanadą kaip demonstracinis ir bandomasis sunkvežimis. Dėmesio sunkvežimių aikštelėse jam nestigo. Tačiau sunkvežimis pasižymėjo tiesiog nepadoriu apetitu kurui ir pernelyg neįprastomis tam laikui inovacijomis, tad netrukus jis atsidūrė muziejuje. Tačiau dalį šiame sunkiasvoryje išbandytų idėjų vėliau panaudojo ir JAV, ir Europos sunkvežimių gamintojai.

 

2021 10 vasario   Almantas Karčiauskas
Dizainas, Ford, Ford, Foto, Įdomybės, Komerciniai automobiliai, Pramogos, Sunkvežimiai, Technologijos, Video automobilių istorija, dujų turbina, Ford, Ford Big Red, istorija, koncepciniai sunkvežimiai

Related Posts

  • Prisimenant Alfa Romeo autobusus
    Prisimenant Alfa Romeo autobusus
  • Elektrinio F-150 Raptor nebus
    Elektrinio F-150 Raptor nebus
  • Nuo šiol Ford pirkėjai gali „apsišarvuoti“
    Nuo šiol Ford pirkėjai gali „apsišarvuoti“
×

  • „Greiti ir įsiutę 9“ 4 sekundžių avariją filmavo 8 mėnesius
  • Šachas elektromobiliams

Leave a Reply

Cancel

  • (will not be published)

Spam Blocking by WP-SpamShield

Trucker LT naujienlaiškis

* = required field

Žymos

autobusai autobusas automobiliai automobilis DAF Dakaras elektromobiliai elektromobilis Ford furgonas istorija keliai Kinija komercinis transportas kroviniai Kögel lenktynės Linava MAN Mercedes-Benz Nissan pardavimai paroda pikapai pikapas puspriekabė Puspriekabės Renault Rusija saugumas Scania Sostena sunkvežimiai sunkvežimis Tesla transportas Ukraina vairavimas vairuotojai vežėjai vilkikai vilkikas Vokietija Volkswagen Volvo

Apklausa:

Kas gamina geresnes puspriekabes?

View Results

Loading ... Loading ...
Copyright © 2014 Trucker LT - Kolektyvinis krovininio transporto profesionalų ir entuziastų tinklalapis, powered by Wordpress