Automobilių gamintojai gali turėti skirtingose šalyse ar net skirtinguose žemynuose veikiančias gamyklas. Jose, tuo pačiu pavadinimu, tačiau surenkami skirtingoms rinkoms skirti automobiliai. Ir tai gali tapti problema.
Britų organizacija Global NCAP atkreipė dėmesį į Afrikos rinkai skirtų automobilių saugumą. Tam jie paėmė naują, 2019 m. PAR esančioje gamykloje surinktą Nissan NP300 Hardbody (Navara) ir 2015 m. gamybos Nissan NP300, surinktą Ispanijoje. Ir paleido abu automobilius vienas į kitą 56 km/val. greičiu.
Rezultatai nenudžiugino. Tai lėmė keli momentai. Pirmiausia – Afrikoje surenkamas Nissan NP300 yra kiek patobulinta Nissan Frontier, JAV rinkoje buvusio nuo 1997 m., kopija. 2004 m. Amerikoje automobilį pakeitė naujas modelis, o štai PAR modernizacija aplenkė. Antra – NCAP atlikusi Nissan NP300 bandymus, skyrė jam… nulį balų. Trečia – nepaisant to, Nissan NP300 yra vienas perkamiausių automobilių Pietų Afrikoje.
Naujausių bandymų rezultatai aiškiai parodė, kad realiomis sąlygomis įvykus avarijai Afrikoje surinkto NP300 vairuotojas ir keleiviai neišvengiamai žūtų. O štai važiavę europine pikapo versija liktų gyvi ir sveiki.
Eksperimentas buvo atliktas tam, kad parodytų, jog pasauliniai automobilių gamintojai savo gaminiams taiko dvigubus standartus.
Be to, ES griežtai kontroliuoja, kad jos ribose eksploatuojami automobiliai atitiktų visus saugumo reikalavimus, o Afrikoje tokios tvarkos nėra.