Velykinis savaitgalis nesutrukdė transporto sektoriaus žinioms pasiekti mūsų redakciją. Nors jų nebuvo daug, dalis jų buvo tikrai svarbios ir įdomios.
Statistikos duomenimis, Lietuvos transporto paslaugų eksportas 2017 m. siekė 4,89 mlrd. eurų – tai 26 proc. daugiau nei 2016 m.
Praėjusiais metais Lietuvos transporto paslaugų eksportas gerokai viršijo importą – transporto paslaugų balansas buvo teigiamas ir siekė 2,1 mlrd. eurų. Palyginti su 2016 m., šalies transporto sektorius pernai uždirbo 586 mln. eurų (37 proc.) daugiau. Didžiausią įtaką šiam augimui turėjo kelių transporto sektorius.
2017 m. Vokietija pirmą kartą tapo didžiausia Lietuvos transporto paslaugų eksporto rinka, aplenkusi iki tol didžiausią rinkos dalį sudariusią Rusiją.
Praėjusiais metais šalies transporto įmonės didino veiklos apyvartą – palyginti su 2016 m., sektoriaus pajamos augo 9,5 mlrd. eurų (18,6 proc.). Įmonės investavo į transporto priemonių parko atnaujinimą, intelektinės nuosavybės produktus. Daugiau nei pusę pajamų sudarė sausumos transporto bendrovių apyvarta, kuri siekė 4,4 mlrd. eurų – 21,8 proc. daugiau nei 2016 m. Tikėtina, kad didėjantys krovinių srautai ir transporto įmonių paslaugų paklausa leis toliau didinti ne tik pajamų apimtis, bet ir maržą.
Lietuvos Vyriausybė patvirtino Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – KPPP) finansavimo lėšų naudojimo 2018 metų sąmatą. Visoms savivaldybėms vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti paskirstyta 85, 901 mln. Eur. Šiemet savivaldybėms skirta 4 proc. didesnė KPPP lėšų suma nei 2017 m.
Gerėjo automobilių eksploatavimo sąlygos netikėtai pametus vieną iš valstybinių numerių. Įsigaliojo pakeistos Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registravimo taisyklės, kuriose numatyta, kad praradus vieną iš transporto priemonės ženklų vieną kartą bus išduodamas ženklo dublikatas.
Taip pat nereikia pamiršti, kad nuo balandžio 1 iki spalio 31 dienos automagistralėse ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas važiavimo greitis lengvaisiais automobiliais, motociklais ir triračiais. Taip pat primename, kad šiuo laikotarpiu yra draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis.
Na, o taip pat galime pasidžiaugti, kad paskutinę kovo savaitę šalies keliuose eismo įvykių metu nežuvo nei vienas žmogus.
