Panašu, kad naujasis „žaliųjų“ „arkliukas“ bus… vandenilis. Būtent toks įspūdis susidaro, stebint japonų automobilių gamintojo Toyota darbus šioje srityje. Tik pasirodė informacija apie tai, kad JAV rinkai ruošiamas vandeniliu varomas vilkikas, kai visai netrukus Japonai pristatė savo projektinį autobuso Sora modelį, kurį, kaip žadama, taip pat varys vandenilis. Planuojama, kad krovininė versija pasirodys jau 2018-aisiais, o iki 2020-ųjų, prieš pat vasaros Olimpines žaidynes, į Tokijo gatves išriedės daugiau kaip 100 tokių autobusų.
Sora gavo patobulintą sedano Toyota Mirai vandenilinę jėgainę, kurią sudaro du, bendros 154 AG galios, elektro motorai ir elektrocheminis generatorius, kuriame energija išsiskiria sąveikaujant vandeniliui ir deguoniui. Autobusas turės 10 bakų, kuriuose tilps 600 l vandenilio.
Taip pat modelis gaus išorinę 235 kilovatvalandžių, 9 kilovatų galios energetinę sistemą. Pastaroji, esant reikalui, galės būti naudojama kaip avarinis energijos šaltinis.
Autobusas gali gauti automatiškai susilankstančias šonines sėdynes, išorines aplinkos stebėjimo kameras ir automatinio sustojimo stotelėse sistemą. Taip pat žadama, kad Sora galės palaikyti ryšį su kitomis transporto priemonėmis ir stacionariais kelių infrastruktūros objektais bei galės automatiškai judėti bendruose autobusų sąstatuose.
