Viršuje patalpintoje nuotraukoje šis savitos išvaizdos nedidelis furgonas užfiksuotas Vilniaus centre, Algirdo gatvėje. Tikėtina, kad mobiliu maisto kiosku šis, dabar jau klasikinis, Citroen autobusiukas tapo dėl tikrai netipinės ir akį traukiančios išvaizdos. Tai Citroen HY, anglakalbiuose kraštuose dar vadintas H-Type. Šis praktiškas ir inovatyvus komercinis automobilis buvo gamintas net 34-is metus, nuo 1947 iki 1981 metų.
1947 metais pasaulyje pradėjo veikti Tarptautinis valiutos fondas, buvo įkurta ISO (International Organization for Standardization), prasidėjus šaltajam karui Amerikos balsas pradėjo transliacijas Rytų Europai (tuo pačiu ir Lietuvai), o sovietai 1947 metais pradėjo gaminti masiškiausiai paplitusį automatinį profesionalaus žudymo įnagį žmonijos istorijoje – automatą AK-47. Tais pačiais metais savo kompaktiško furgono su priekinių ratų pavara gamybą pradėjo ir prancūzų Citroen.
Gofruotas šio automobilio kėbulas – duoklė ne grožiui, o konstrukcijos lengvumui, tuo pačiu išlaikant ir stebėtiną tvirtumą. Teigiama, kad automobilio konstruktoriai šią idėją nusižiūrėjo nuo tarpukario laikų vokiečių lėktuvo Junkers 52. Paprasto ir nepretenzingo automobilio konstrukcija, kaip tam laikmečiui buvo stebėtinai inovatyvi – nešantysis kėbulas, nepriklausoma pakaba ir priekinių ratų pavara. Tokį konstrukcinį receptą Citroen sėkmingai išbandė dar 1934 pristatydama legendinį Citron Traction Avant lengvąjį automobilį.
Komerciniam HY tokios inovacijos buvo į naudą – jis buvo tikrai konkurencingas produktas. Štai grindų aukštis krovinių skyriuje buvo vos 18 cm nuo žemės. Su mechanine 3 laipsnių pavarų dėže sublokuotas keturių cilindrų variklis buvo mažumėl supaprastinta DS ir Ami6 modelių motorų versija, jis leido furgonui pasiekti kiek didesnį nei 100 km/val. greitį. Tam laikmečiui tai buvo tikrai padorus rezultatas. Citroen HY su savo 1,9 litro darbo tūrio varikliu ramiausiai „duodavo į kaulus“ 50-ųjų VW T2 su 1,2 litro darbo tūrio motoriuku.
Automobilis per visą savo gamybos istoriją išoriškai beveik nepakito, nežymiai buvo tobulinami nebent jo techniniai komponentai. Per visą HY modelio laikotarpį, pro gamyklų vartus Prancūzijoje, Ispanijoje ir Belgijoje išriedėjo 473,289 tokie automobiliai. Net nesidomėjusiems automobilių istorija žmonėms HY įstrigo ir iš savo vaidmenų filmuose – nuo Luiji de Fineso (Louis de Funès) serijos prancūzų filmų iki skandinaviško serialo Olsen Gang. Tai padarė šį autobusiuką tam tikru epochos simboliu, tad šiais laikais galima įsigyti net ir Citroen HY stilizavimo komplektų.
Paskutinis Citroen HY nuo konvejerio nuriedėjo 1981 metų vasarą. Tais pačiais metais mirė Bob Marley, Graikija įstojo į ES, ir pradėjo savo darbą pirmoji kiaurą parą muziką transliuojanti TV stotis MTV.