Dizaino srityje yra tokia įdomi ir mažumėl beprotiška kryptis – konceptualizmas. Norint įvertinti šią kryptį pasirinkusių kūrėjų darbus neretai prireikia dešimtmečių, nes savo laikmečiu jie gali pasirodyti ne tik drąsūs, bet ir nerealūs. Toks kūrėjas – Luigi Colani, kuris Trucker.lt bendruomenei turėtų būti žinomas dėl futuristinių vilkikų.
Tačiau erdvėlaivius primenantys maestro Colani sunkiasvoriai – tik viena iš šio kūrėjo darbo sričių. Jo pieštukas yra brėžęs ir muzikos instrumentų linijas (neįprastas fortepijonas viršutinėje iliustracijoje yra kurtas būtent šio menininko), interjerų planus, baldus, fotoaparatus ar lengvųjų automobilių proporcijas. Štai dirbant prie legendinio Porsche 959 linijų ir aerodinamikos buvo atsižvelgta į L. Colani rekomendacijas. Na o visam pasauliui dizaineris geriausiai žinomas dėl visiškai netradicinio ir futuristinio stiliaus aerodinamiškų vilkikų prototipų.
Colani gimė dar 1928 metais Vokietijoje (tuomet jo vardas dar buvo Lutz), jo kūrybinė karjera prasidėjo 50-aisiais praėjusio amžiaus metais, kuomet jis pradėjo bendradarbiauti su Europos automobilių gamintojais. Tiesa, save jis vadino ne vokiečiu, o pasaulio piliečiu. Menininko genuose vietos rado kurdų ir italų, lenkų ir šveicarų šaknys. Elgėsi maestro irgi kaip tikras pasaulio pilietis. Jis baigė Berlyno meno akademiją, tačiau po to išvyko tobulintis į Sorboną. O po Prancūzijos žingeidus menininkas patraukė dirbti į JAV. L. Colani dirbo ir gyveno Amerikoje, Japonijoje Vokietijoje, Italijoje, Tailande, Kinijoje ir Šveicarijoje. Tikras pasaulio pilietis.
Meno pasaulyje Colani įprasta vadinti biodizaino, kaip taikomosios krypties, pradininku. Kas tai yra geriausiai apibūdino pats maestro:
„Žemė apvali. Visi dangaus kūnai juda apvaliomis ar elipsės formos orbitomis. Panašus paveikslas – net ir mikroskopu stebimame pasaulyje. Tad kodėl aš turėčiau žengti drauge su masėmis, kurios pasaulį nori padaryti kampuotu? Aš esu Galilėjaus filosofijos tęsėjas: mano pasaulis – taipogi apvalus.“ – kažkada sakė L. Colani.
Colani tapo ir sunkiasvorio transporto istorijos dalimi. Pirmą koncepcinį vilkiką jis sukūrė dar 80-ųjų pradžioje. Neįprastas, traukiantis akį it koks erdvėlaivis sunkiasvoris buvo ne kažkokia „menas menui“ tipo riedanti skulptūra, o visai funkcionalus taikomojo dizaino kūrinys. Nes L. Colani apie aerodinamiką ir kuro sąnaudų mažinimą kalbėti pradėjo dar tuomet, kai daugelis gamintojų visiškai nesuko sau galvos dėl tokių dalykų.
