Moterys prie sunkiasvorių vilkikų vairo šiandien jau nieko nestebina. Europos keliais krovinius vežiojančių profesionalių atsiranda vis daugiau, darbdaviai jas vertina dėl atsakingumo, o profesinė vairuotojų bendruomenė jau baigia pamiršti senus stereotipus apie moteris prie vairo.
Visagalė statistika teigia, kad moterys yra drausmingesnės vairuotojos, be to jos daug rečiau minimos avarijų suvestinėse. Kas vairuoja geriau, vyrai ar moterys? Atsakyti į šį klausimą, tai tas pats, kaip išspręsti galvosūkį, kas buvo anksčiau – višta ar kiaušinis.
Vairavimo mokyklos instruktorius Olegas Matvejenka teigia, kad moterys yra gabios ir atsakingos mokinės, tačiau jas išmokyti važiuoti kartais nėra paprasta.
„Joms sunkiau suprasti pačią automobilio valdymo fiziką, logiškai pagrįsti automobilio valdymo principus. Pvz., kiek vargo būna mokantis važiuoti atbulomis. Aš vairuoti žmones mokau jau dvidešimt metų, tačiau tokiais atvejais, kai niekaip nepavyksta išaiškinti, kaip atbulam įvažiuoti į menamą garažą, pradedu galvoti, kad jau praradau pedagogo gebėjimus“, – patirtimi dalijosi instruktorius.
Tačiau dėl vienos stipriosios vairuojančių moterų savybės vairavimo instruktorius moteris linkęs pagirti – vairuojančioms moterims būdingas itin stiprus atsakomybės jausmas.
„Moterys vairuoja nepalyginamai atsargiau. Jos nėra linkusios nepamatuotai rizikuoti, jos išvis nėra linkusios rizikuoti. Dėl šių savybių moterų vairuojami automobiliai į rimtesnes avarijas patenka rečiau“, – aiškino vairavimo instruktorius.
Svarbu ne lytis, o įgimti sugebėjimai ir profesionalumas
Teigimus, kad moterys yra prastos vairuotojos, paneigia profesionalių moterų vairuotojų skaičius. Štai didžiųjų šalies miestų troleibusų parkuose yra daugiau vairuotojų moterų, nei vyrų. Ir niekam neužkliūna, kad moterys sėkmingai vairuoja šimtus žmonių vežančias transporto priemones. Puikiausiai moterys dirba ir taksistėmis, pažiūrėkite kaip pastaraisiais metais gausėja ir sunkiasvorius tarptautiniais maršrutais vairuojančių vairuotojų. Geras vairavimas nepriklauso nuo lyties, tai daugiau atskiro individo savybės.
„Gero vairuotojo savybių visumą galima išlavinti. Tačiau tam reikalinga ir šiokia tokia gyslelė. Jos neturint „kalti“ vairavimo tiesas gali tekti labai ilgai. O ši gyslelė nėra būdinga vienai ar kitai lyčiai. Tiesiog, ji arba yra, arba jos nėra. O šiaip vairavimas yra menas, kurio mes mokomės visą gyvenimą. Nepriklausomai nuo lyties“, – teigė O. Matvejenka.