Vokietijos prikabinamosios technikos gamintojas „Schmitz Cargobull“ nutarė gerokai sumažinti vežėjų galvos skausmą tuo atveju, kai jų darbą sutrikdo netikėtas puspriekabės gedimas ar avarija. Per 18 val. nuo gauto užsakymo pasišovė pagaminti klientui visiškai naują puspriekabę su moduline važiuoklės sistema, leidžiančia komplektuotis puspriekabę pagal transporto įmonės poreikius.
Žinodami esminį bet kurio vežėjo darbo principą, kuris byloja, kad transporto užsakymai privalo būti įvykdyti ir tai turi būti atlikta laiku, „Schmitz Cargobull“ specialistai nutarė išbandyti savo tiekimo grandinės tamprumą. Sustygavę visus tiekėjus ir savo cechų darbus taip, kad reikiami komponentai būtų visuomet po ranka konvejerio darbininkams, Vokietijos gamintojai davė drąsų pažadą savo klientams.
Juk daug metų diegti pažangūs tiekimo grandinės darbo principai ir nereikalingų procesų leidžianti išvengti LEAN sistema buvo išbandyta praktikoje, tad beliko įsitikinti ar tikrovėje pavyks pristatyti per tokį trumpą laiką naują, pagal vežėjo pageidavimus surinktą užuolaidinę puspriekabę. Nuoseklieji Vokietijos gamintojai jau prieš gerus metus vykdė intensyvius gamybos linijos patikrinimus skubiais užsakymais, o šiandien jie yra kasdienybė. Kaip gi atrodo visas procesas?
Nauji rėmai valcuojami ir suformuojami iš plieno lakštų, vėliau nardinami į karšto cinko vonias, gabenami tiesiai į konvejerį, kur jau laukia išrikiuotos važiuoklės dalys, firminės gamintojo ašys „Rotos“, statramsčiai ir kita įranga. Rėmas surenkamas pilnai ir sutvirtinamas kniedėmis, vėliau jis gražiai užkeliamas ant važiuoklės su trimis ašimis. Klijuojamos trinčiai atsparios grindys, ir iškilmingai sumontuojama viršutinė puspriekabės dalis: statramsčiai su stogu bei tentinėmis užuolaidomis. Vėliau vykdoma kokybės kontrolės patikra neleidžia prasprūsti ir mažiausiems defektams.
Praradai seną – imk naują
Kaip sakoma, niekas už liežuvio netempė, tad kilo klausimas, kam gi taip reikėjo verstis per galvą ir gaminti itin greitai, vietoje įprasto pristatymo po savaičių ar mėnesių? „Reikia patikslinti, kad ši paslauga yra skirta tiems atvejams, kai išties greitai reikia atstatyti vežėjo puspriekabių parko rikiuotę. Juk netikėtas puspriekabės gedimas ar avarija gali turėti rimtas pasekmes transporto bendrovės veiklai“, ‒ patikslina bendrovės „Schmitz Cargobull Baltic“ vadovas Darius Skardžius.
Anot jo, tokiu būdu transporto įmonės savininkai taupo išlaidas susidarančias dėl pakaitinio transporto nuomos ir gali sutartu laiku pristatyti krovinį. Kartu jie nepraranda galimybės rinktis norimą puspriekabę, gali „Schmitz Cargobull“ standartinės modifikacijos įrangą sukonfigūruoti pagal savo individualią tentinę užuolaidinę transporto priemonę ir jau kitą dieną nuo užsakymo pateikimo atsiimti iš gamyklos Altenbergėje. Užuolaidinė puspriekabė „S.CS Universal“ su gamintojo ašimis ir rėmu surenkama tiksliai taip, kaip pageidavo jos pirkėjas.
Tokį darbą palengvina modulinė koncepcija ir puikiai veikianti logistika. „Vežėjas iš standartinės modifikacijos paketo išsirenka tam tikrą transporto priemonės įrangą. Yra labai nedaug konfigūracijos apribojimų, išskyrus individualius užrašus, ir mūsų pardavėjas gali per trumpą laiką juos peržiūrėti. Toliau darbo imasi gamybininkai“, ‒ procesą paaiškina D. Skardžius.
Vadovas tikina, kad klientų reikalavimai ir transporto veikla kinta kasdien, tad per itin trumpą laiką paruošdama puspriekabes, bendrovė „Schmitz Cargobull“, reaguoja į naujus rinkos poreikius.