Gegužė artėja prie pabaigos ir mintimis leidžia nusikelti į vasarą ir svajoti apie atostogas. Tačiau panašu, kad transporto sektorius atostogauti nesiruošia – praėjusią savaitę sulaukta daug įvairiausių žinių. Kalbėta ne tik apie nutikimus keliuose, bet ir apie administracinius sprendimus.
Kroviniai pasuks į Kazachstaną?
Praėjusią savaitę daug kalbėta apie konteinerinį traukinį „Saulė“, kuriuo tikimasi sujungti Lietuvą su Kazachstanu ir taip užtikrinti reguliarius krovinių srautus tarp šių regionų. Savo dalį pyrago bando atsiriekti ir vežėjai.
Gegužės 19-20 d. vykusiuose Lietuvos ir Kazachstano vyriausybinių delegacijų susitikimuose ir verslo forume iškelti ne tik tranzito per Rusiją sunkumai, bet ir skirtingo gabenimų rūšies nustatymo problema, dėl kurios baudžiamos Lietuvos įmonės šioje šalyje.
Taip pat aktyviai kalbėta apie galimybes Lietuvos vežėjams suteikti papildomą kelionės leidimų kvotą.
Mūsų šalies delegacijai vadovaujantis premjeras Algirdas Butkevičius, pažymėjo, kad Lietuvos vežėjams ypač stinga trišalių leidimų, kurie leistų netrukdomai plėtoti prekybą tarp abiejų šalių.
Įvardyta problema, kai Lietuvos vežėjai baudžiami už trišalių leidimų nepateikimą, nors vykdoma kelionė tarp dviejų šalių – iš Lietuvos į Kazachstano terminalus. Augant prekybai tarp valstybių būtina didinti išduodamų leidimų skaičių.
Kalbėta ir apie poreikį išduoti abiejų šalių vilkikų vairuotojams ilgalaikes vizas supaprastintu režimu.
Įvairios vežėjų problemos turėjo būti sprendžiamos ir praėjusią savaitę Kėdainiuose turėjusiame įvykti Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos kongrese, tačiau dėl per mažo dalyvių skaičiaus, susirinko 298 vežėjai, jis nukeltas į birželio 10 d. Pritrūko 21 dalyvio, tam, kad būtų reikiamas vežėjų skaičius norint priimti sprendimus. Pakartotinis kongresas taip pat vyks Kėdainiuose.
Policija keliuose
Daugumai vairuotojų reiktų nepamiršti, kad nuo gegužės 25 iki birželio 5 d. Baltarusijoje dėl skelbiamos saugumo keliuose akcijos „Dėmesio – vaikai!“, bus privaloma važinėti su įjungtomis lempomis. Itin atidūs vairuotojai turėtų būti važiuodami pro įvairias vaikų susibūrimo vietas, tokias kaip mokyklos ir darželiai ar perėjos. Už akcijos metu neįjungtas lempas gresia bauda, kuri siekia apie 20 eurų.
Tuo metu Lietuvoje iš policijos pareigūnų atskriejo itin malonios žinios. Gegužės 7 – 21 dienomis Lietuvos keliuose nežuvo nei vienas žmogus.
Pozityviai nuteikia ir mažėjantis bendras žuvusiųjų keliuose skaičius. Nuo metų pradžios Lietuvoje eismo įvykiuose žuvo 74 žmonės, t. y. 8 mažiau negu praėjusiais metais per tą patį laikotarpį.
Kita žinia iš policijos gerokai nustebino. Lietuvos keliuose sustabdyti aštuoni lenkų vairuojami vilkikai, kurie įžūliai gabeno vėjo jėgainių konstrukcines dalis neturėdami tam reikalingų leidimų.
Marijampolės apskrities patruliai šiuos automobilius sustabdė magistralinio kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 80-ame kelio kilometre esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje. Krovininiai automobiliai užėmė visą aikštelę. Pamatavus transporto priemonę su vežamu kroviniu, paaiškėjo, kad jų gabaritai stipriai viršijo leistinus dydžius – ilgis siekė 36 metrus, plotis 3,3 metro, kai leidžiamas ilgis ne didesnis kaip 18,75, o plotis – 2,55 metro. Nė vienos transporto priemonės vairuotojas nepateikė leidimo tokio dydžio transporto priemonėmis važiuoti šiuo keliu. Jiems buvo uždrausta toliau važiuoti, kol nesuderins vykimo maršruto ir sąlygų su VKTI.
Ne iš gerosios pusės sužibėjo Gdansko policijos pareigūnai. Internete sparčiai plinta vaizdelis, kuriame šio „angelai sargai“ drąsiai važiuoja šaligatviais. Pareigūnų elgesiu neaptenkinti Gdansko piliečiai dabar „trokšta kraujo“. Jie reikalauja ne tik patraukti atsakomybėn šaligatvį su gatve supainiojusius pareigūnus, bet ir iš policijos biudžeto sutvarkyti sugadintą šaligatvį.
Pabaigoje kaip visada prisimename įdomiausias Kęstučio Grubliausko nuotykiais keliuose, o jų buvo tikrai nemažai. Šį kartą istorijos apie tylą tęsinys.
