Šiemet „Schmitz Cargobull“ koncernas turi ypatingą progą švęsti: Altenbergės gamykloje nuo gamybos pradžios 2004 m. dienos šviesą išvydo pusė milijono ašių. Vokietijos puspriekabių ir antstatų gamintojo sukurta važiuoklė ROTOS su savos gamybos „Schmitz Cargobull“ ašimis sėkmingai įsitvirtino rinkoje ir sulaukė pripažinimo.
Puspriekabės važiuoklė turi didelę reikšmę vežėjų eksploatacijos sąnaudoms ir nenumatytoms prastovoms, tad „Schmitz Cargobull“ inžinieriai nuolat tobulina savo ašis ir jų gamybos procesą. Ašies sija ir antgalis, ant kurio montuojamas guolis, suvirinamas pažangia trinties aukšto dažnio sūkiaistechnologija. Ašys komplektuojamos iš kokybiškų komponentų. Tai – stabdžių suportai, savitepio guolio paketai, „Schmitz Cargobull“ patentuoti stabdžių diskai, kuriuos keičiant nereikia nuiminėti guolių. Šie komponentai ir jų išdėstymo tvarka padeda užtikrinti ašių patikimumą ir patvarumą bei ilgaamžiškumą. Kadangi stebulės guolis neturi tiesioginio sąlyčio su stabdžių disku, pastarojo įkaitimas neperduodamas guoliui, taip pailginamas jo eksploatavimo laikas. Masyvus efektyviai ventiliuojamas stabdžių diskas sumažina stabdžių sistemos kaitimą, todėl mažiau dėvisi pats diskas ir trinkelės.
Naudojant inovatyvią važiavimo stabilumo ir stabdymo programą „Schmitz Cargobull“ puspriekabės su savos gamybos ašimis tapo lengviau valdomos, jų optimaliai sukonstruota pakaba su saugos užtikrinimo komponentais leidžia racionaliau eksploatuoti autotraukinį.
Iš Altenbergės firminės ašys kasdien išsiunčiamos į „Schmitz Cargobull“ koncerno transporto priemonių gamyklas Vredene, Gotoje, Todine, Panevėžyje ir Saragosoje. Dabar apie 90 proc. visų priekabų, gaminamų Altenberge, yra su ašimis, kurias sukonstravo ir pagamino „Schmitz Cargobull“. Viso koncerno mastu tai sudaro daugiau nei 80 proc. čia sumontuotų ašių. Altenbergės gamyklos produkcijos apimtys dabar – apie 150.000 prikabinamosios technikos ašių per metus. Daugelis Lietuvos krovinių vežėjų jau prieš keletą metų pradėjo eksploatuoti „Schmitz Cargobull“ puspriekabes su šio koncerno gamybos ašimis ir sėkmingai gabena krovinius ne tik kontinentinėje Europoje, bet ir po Skandinavijos bei Azijos šalis.
Kaip kuriamos ir gaminamos šios ašys ir ROTOS sistema, žiūrėkite vaizdo reportaže.
Patvarios ašys
Patikimas transporto rinkos barometras – ne tik ekspertų, technikos specialistų, bet ir krovinių vežėjų vertinimas. Paklausėme, kaip „Schmitz Cargobull“ puspriekabes su ROTOS važiuokle vertina įvairių Lietuvos regionų krovinių vežėjai.
Visi „Schmitz Cargobull“ transporto priemonių vertinimo dalyviai – stambių vežėjų įmonių vadovai, kurių transporto parkai dažnai net ekstremaliomis sąlygomis eksploatuoja nuo 150 iki 900 triašių šio gamintojo puspriekabių, t.y. nuo 450 iki 2700 „Schmitz Cargobull“ ašių.

Vokietijos gamintojų principai griežti: pirma taikomi negailestingi išbandymai produkcijai, tik tuomet ji pateikiama pirkėjui.
Pasak ŠiauliųUAB „Nostrada“ techninės priežiūros centro vadovo Jono Strumilos, įmonės transportas važinėja ne tik po Vakarų Europą, bet ir toliau į rytus bei pietus – Rusiją, Kazachstaną, Uzbekistaną, Gruziją, Azerbaidžaną. Kartais krovinius tenka pristatyti ir į Afganistaną, kur su karine palyda kalnų perėjomis pasiekiama ir sostinė Kabulas. Kai kuriose iš tų šalių – bene vienintelė kelių tvarkymo priemonė – greideriavimas. Su kroviniais važiuojant per kalnų perėjas, dykumas, dar ir nepalankiomis meteorologinėmis sąlygomis ir vilkikai, ir priekabos patiria labai rimtus kokybės, patvarumo ir patikimumo egzaminus. Jie dažnai prilygsta patiems sudėtingiausiems testams, kuriuos, pasitelkę ekspertus, organizuoja patys transporto priemonių gamintojai. Kaip teigia J. Strumila, net esant sudėtingoms eksploatavimo sąlygoms, „Schmitz Cargobull“ priekabos išlieka stabilios kelyje, patogios eksploatuoti, patvarios ir patikimos, todėl didesnė ir jų išliekamoji vertė rinkoje.
Kėdainiuose įsikūrusios UAB „Transporto vystymo grupė“ krovinių gabenimo maršrutai driekiasi ir į Sibirą bei Kazachstaną, kur kelių būklė nėra ideali. Įmonės direktorius Albertas Sitavičius tikina, kad „Schmitz Cargobull“ puspriekabės su originaliomis ašimis patikimai gali dirbti ir gera kelių būkle nepasižyminčiomis sąlygomis ir užtikrinti vairuotojui lengvesnį autotraukinio valdymą, stabdymo efektyvumą, stabilumą kelyje bei aukšto lygio komfortą. Kaip teigia A.Sitavičius ankščiau pasitaikydavo atvejų, kai kitų populiarių gamintojų ašys, neatlaikydamos leidžiamos apkrovos, Rusijos ar Kazachstano keliuose tiesiog sulūždavo. Be to, dėl šių ašių tekdavo susidurti ir su jų techninės priežiūros problemomis bei keitimu. Daugelį šių bėdų pavyko pamiršti pradėjus eksploatuoti firmines „Schmitz Cargobull“ ašis.
Pasak Klaipėdos UAB „Vlantana“ komercijos direktoriaus Vlado Stončiaus, kadangi „Schmitz Cargobull“ gamintojas savo klientams suteikia šešerių metų arba 1 mln. km ridos garantiją ašims ir kitiems ROTOS važiuoklės komponentams, nuo 2007 m. įmonė eksploatuoja priekabas su šio koncerno gamybos ašimis. UAB „Vlantana“ transporto priemonės dažnai važinėja ir į Skandinavijos šalis, tarp jų ir Norvegiją. Šioje valstybėje keliai neblogai tvarkomi ir remontuojami, tačiau dėl sudėtingų meteorologinių sąlygų bendra jų būklė blogesnė nei kontinentinėje Europoje. Ekstremalius išbandymus įmonės vežėjams tenka patirti Afganistane, kur daugelyje regionų kelių tinklą sudaro kalnų tarpekliais ar dykumomis nusidriekusios trasos, kurias civilizuoti europiečiai vadina bekele.
Įmonės komercijos direktorius V. Stončius teigia, kad „Schmitz Cargobull“ produkcijos kokybę puikiai iliustruoja ir toks faktas, jog dėl rimtų technikos gedimo problemų dar nė karto neteko kreiptis į autorizuotą šios kompanijos techninės priežiūros centrą. Tiesa, „Schmitz Cargobull“ priekabos su firminiais kompanijos agregatais brangesnės nei analogiška kitų gamintojų produkcija. Tačiau tai neturėtų stebinti pirkėjų. Jiems paliekama teisė rinktis: įsigyti abejotinos kokybės gaminį pigiai ar mokėti kiek brangiau už aukščiausią kokybę. V. Stončiaus, kaip ir jo kolegų – kitų krovinių vežėjų tvirtinimu, „Schmitz Cargobull“ puspriekabės su šio koncerno gamybos ašimis pasiteisino.
Tomas Labžentis