JAV pasididžiavimas – sunkvežimių ir komercinės technikos gamintojas „Peterbilt Motors Company“ šiemet švenčia 75-erių metų sukaktį. 1939 m. medienos gaminiais ir mediena prekievęs T.A. Peterman nutarė įsigyti gamybos įmonę „Fageol Motors Company“ ir pradeda sunkvežimių gamybą medkirčių industrijai, kuri sparčiai vystėsi Vakarinėje JAV pakrantėje. Pirmieji „Peterbilt“ ilganosiai modeliai 260 ir 334 buvo puikiai pritaikyti miškininkystės ūkio darbams ir kitoms užduotims. Tuomet ir susiformavo pirmieji gamintojo kūrinių dizaino bei techninių sprendimų kanonai, kurių laikomasi ir iki šiandien.
1939-1945 m. gamintojas intensyviai padeda JAV armijai, gamindamas specialios paskirties sunkvežimius.
1949 m. sėkmę ir pripažinimą gamintojui atnešė legendinis modelis 350, kuris į masinę gamybą paleistas po karo.
1953 m. sukuriamas iki šių dienų naudojamas raudonasis ovalus logotipas.
1954 m. ilgiausiai gamintas modelis 351 išvysta dienos šviesą ir karaliauja greitkeliuose kelis dešimtmečius.
1958 m. bendrovę „Peterbilt Motors Company“ įsigyja JAV automobilizmo gigantas „Pacific Car & Foundry“ (šiandien žinomas kaip PACCAR).
1967 m. Pristatomas klasikinis „Peterbilt“ modelis 359, kuris ir šiandien yra vienas iš geriausiai atpažįstamų JAV sunkvežimių.
1972 m. „Pacific Car & Foundry“ pavadinimas keičiamas nauju – „PACCAR Inc.“ korporacija.
1980 m. atidaroma šiuolaikinė gamykla Dentone, Teksaso valstijoje, kur pradedama populiaraus modelio 359 gamyba.
1981 m. rinkai pristatomas naujos koncepcijos modelis 362 su kabina virš variklio. Šis legendinis sunkvežimis leido naudoti ilgesnes puspriekabes ir gabenti daugiau krovinių, todėl greitai tapo mėgstamas vežėjų, kurie troško vilkiko taip vadinamosioms 53-ioms puspriekabėms (ilgiausios JAV).
1986 m. prasideda tikras gamintojo triumfas: pradėti gaminti populiarūs modeliai 357, 375 bei 377. O tikra sensacija ir legenda vėliau tapo 379-asis, kuris ir šiandien laikomas vienu populiariausių ir trokštamiausių sunkvežimių „Peterbilt“ mėgėjų gretose.
1987 m. modelis 382, skirtas šiukšliavežėms ir komunaliniams darbams atlikti įsitvirtina rinkoje.
1994 m. „Peterbilt“ pradeda skverbtis į lengvųjų sunkvežimių segmentą pristatydamas 330 modelį, gaminamą Kvebeke.
1999 m. Pirmasis aerodinamiškas „Peterbilt“ modelis 387 užkariauja vežėjų širdis.
2005 m. pasirodo 386-asis modelis, ekologiškumo ir aerodinamikos derinys, kuris būtinas šiuolaikiniame vežėjų darbe.
2010 m. JAV pristatoma PACCAR MX variklių gama, kuri vėliau perkeliama į moderniausius DAF sunkvežimius Europoje. Amerikoje griežtesni ekologiniai reikalavimai naujiems sunkvežimiams įvesti keletu metų anksčiau nei Europoje, tad į Senąjį žemyną varikliai atvyko išbandyti realiomis eksploatavimo sąlygomis, be „vaikiškų“ ligų.
2011-2014 m. rinkai pristatomi visiškai nauji, EPA 10 standartus atitinkantys (griežtesni už Euro 6 reikalavimai), vilkikų modeliai 587, 579 ir statyboms bei distribucijai skirtas 567.
Visą „Peterbilt“ istorijos virsmą ir pagrindinius šio gamintojo plėtros etapus galite rasti čia.
